علل رایج خرابی آسانسور

علل رایج خرابی آسانسور

7 مهر1398
علل رایج خرابی آسانسور

عوامل مختلف بسیاری می تواند در ضعف عملکرد آسانسور و خرابی آن دخیل باشد.انجام اقدامات پیش گیرانه بسیار آسان تر از تعمیر یک آسانسور خراب شده است و بازرسی منظم اولین گام برای اطمینان از عملکرد روان و قابل اطمینان آسانسور است. در واقع، بازرسی های کامل همراه با تعمیر و نگهداری دوره ای می تواند به طور قابل توجهی بهره وری را افزایش داده و با رفع ازکار افتادگی، می تواند مصرف انرژی را تا 15٪ کاهش دهد.
 
در زیر پنج مشکل متداولآسانسور با راهنمایی در مورد چگونگی رفع آنها آورده شده است:
1.  نوسانات برق
از آنجا که سیستم آسانسورها  در ساختمان های پر تردد  نیاز به برق زیادی دارد نوسانات ولتاژ می تواند بر فعالیت های موتور تاثیر گذار باشد، و این تغییرات در سیستم حتی می تواند باعث صدمه به آسانسور شود.
راه حل: بررسی کیفیت برق
بررسی های کیفیت برق می تواند خطا های معمولی مانند بالا/پایین بودن ولتاژ را مشخص نماید. برای مثال دماسنج مادون قرمز، تغییرات دمای شدید را اندازه گیری می کند، و کمک می کند تا مشکلات پنهان را قبل از اینکه یک سیستم گران قیمت خراب شود، شناسایی کند. با استفاده از فن آوری مادون قرمز، فیوزهای بسیار داغ به راحتی قابل مشاهده می باشند.

  
2) ساییده شدن چرخ فلکه
سایش چرخ فلکه در تنظیم نبودن فشار سیم بکسل ها ، به نوبه خود افزایش بیشتری در سطح سایش چرخ فلکه ایجاد می کند. در حالت ایده آل، بازرسی مناسب باعث جلوگیری از این اتفاق می شود، اما هنگامی که رخ دهد، آسیب اجتناب ناپذیر است.
 
راه حل: شیار زنی مجدد (Regrooving)
جایگزین کردن یا شیار انداختن چرخ فلکه می تواند از شکستن زود هنگام طناب جلوگیری کند، بنابراین بررسی پروفیل های شیار به جهت اطمینان سازگاری مناسب بین شیارها و طناب ها بسیار مهم است. ابزارهای استاندارد مغناطیسی و یک لبه (edge) مستطیلی می تواند به شما کمک کند تا شیارها را مشاهده و بررسی کنید.
3) آلودگی
در اثر پخش شدن ذرات کوچک فلزات در روغن پوششی بوجود می آید که باعث ایجاد اختلال در عملکرد سیستم آسانسور می شود. روانکاری نامناسب می تواند در عملکرد مناسب آسانسور اخلال ایجاد کند.
راه حل: آنالیز روغن و روانکار
برای اطمینان از اینکه آسانسور شما تحت تاثیر این آلودگی ها قرار نگیرد، باید آنالیز مناسب انجام شود، که در آن خواص خاصی در روغن که می تواند آلودگی یا سایش موتور را نشان دهد، بررسی کرد. به عنوان مثال، سطح بالایی از برنز در روغن مورد استفاده در چرخ دنده می تواند باعث سایش روی تاج دنده شود. سطح بالای آلومینیوم در یک مخزن هیدرولیک می تواند باعث سایش در پمپ های خانگی شود.
 
 
4)عملکرد بد یا بلندی صدای یاتاقان
بیش از 50 درصد از تمام خرابی های موتور ناشی از عملکرد نامناسب یاتاقان دانست، و ارتعاشات درون موتور می تواند نتیجه یاتاقان های پر سر و صدا باشد. اگرچه درایوهای فرکانس متغیر می توانند به کاهش مصرف انرژی موتور کمک کنند، و همچنین می توانند حالت جریان معمولی - یک محصول جانبی را که موجب افزایش ارتعاشات در سطوح خطرناک می شود نشان دهند.
راه حل: جذب کننده های القایی
جذب کننده القایی، COOLBLUE می تواند این جریان ها را جذب کند و از خرابی های احتمالی محافظت کند. این جذب کننده همچنین تمام زمینه ها را متصل و ایمن نگه می دارد، به مسائل مربوط به سر و صدای الکتریکی بر روی زمین که می تواند سیستم را از بین ببرد را به حداقل می رساند.

نظرات
ارسال نظر