مسئولیت تامین امنیت آسانسورها با کیست؟

مسئولیت تامین امنیت آسانسورها با کیست؟

18 خرداد1398

مدیر کل اداره استاندارد استان تهران با بیان این‌که سرویس‌های ادواری ماهانه برای آسانسورها باید انجام شود، گفت: اخذ پایان کار از شهرداری منوط به گواهی تایید سازمان استاندارد است. مسلم بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که در بازرسی ایمنی عملکرد آسانسور 240 پارامتر مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار کرد:‌ شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده وظیفه بازرسی و آزمون آسانسورها در محل را بر عهده دارند. وی با بیان این‌که مسئولیت آسانسورهای نصب شده بعد از یک سال به عهده مسئول سرویس و نگهداری آن است، گفت: گواهی‌هایی که صادر می کنیم یک سال اعتبار دارند و شرکت بازرسی نیز تا آن زمان مسئولیت دارد اما حتما لازم است سرویس های ادواری ماهانه برای آسانسورها توسط مالکان و بهره برداران اعمال شود و سالی یکبار نیز با استفاده از شرکت های بازرسی آن ها را تست مجدد کنند تا اطمینان حاصل شود که تعمیرات انجام شده طی یک سال، تاثیر نامطلوبی روی عملکرد آسانسور نداشته است. مدیر کل اداره استاندارد استان تهران افزود: بدیهی است اگر یک آسانسور طراحی، نصب و عملکرد ایمنی‌اش تحت کنترل باشد معیارهای استاندارد را داشته و می توان با خیال راحت از آن استفاده کرد. بیات ادامه داد: آنچه اکنون شاهدش هستیم این است که مردم در ابتدا گواهی ایمنی عملکرد را اخذ می کنند اما اقدامات بعد از آن که باید برای حفظ شرایط انجام شود را انجام نمی‌دهند درصورتیکه باید توجه داشت اگر قرار است از ایمنی آسانسور اطمینان حاصل کنیم حتما سرویس های مستمر باید در دستور کار قرار گیرند. وی با بیان این‌که همه آسانسورهای ایرانی و خارجی قبل از استفاده مورد بازرسی استاندارد قرار می گیرند، اظهار کرد: اصولا پکیج کامل آسانسور را وارد نمی کنیم و همه این‌ها در ساختمان نصب می شود. بنابراین بازرسی ما جامع بوده و بدون گواهی استاندارد نیز شهرداری گواهی پایان کار نمی دهد. مدیر کل اداره استاندارد استان تهران با بیان این‌که معمولا آسانسورها برای دریافت گواهی استاندارد بین دو تا سه بار بازرسی می شوند، گفت: در عین حال آسانسورهایی هستند که بیش از هفت بار بازرسی و رفع نقص می شوند تا بتوانند گواهی استاندارد را دریافت کنند.

جزئیات
آسانسور 250 درصد گران شد

آسانسور 250 درصد گران شد

8 خرداد1398

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرید کوروس در نشست خبری با اشاره به اینکه صنعت آسانسور کشور قادر است با حمایت های دولتی و تخصیص 200 میلیون دلار ارز، سالیانه تا یک میلیارد دلار صادرات به کشورهای منطقه و همسایگان داشته باشد، اظهار داشت: این میزان شامل صادرات محصول آسانسور، همچنین خدمات فنی و مهندسی است البته  عراق، سوریه، عمان، حوزه سی.آی.اس (کشورهای همسود) و حتی اوکراین، بازارهای خوبی برای محصولات و خدمات ایرانی به شمار می روند. این مقام صنفی، تحریم را نعمتی برای این صنعت توصیف کرد که موجب حرکت به سمت خودکفایی در اقلام و تجهیزاتی شد که تا پیش از این وارد می شده است. وی اضافه کرد: به طور متوسط 90 درصد لوازم، تجهیزات و قطعات آسانسورهای کشور در داخل تولید می شود اما در یک سال اخیر و با آغاز دور تازه تحریم ها، در نتیجه سیاست های جدید دولت داخلی سازی برخی از آنها در دستور کار قرار گرفت. کوروس ادامه داد: تحریم تولید برخی قطعات را که تا پیش از این در داخل تولید نمی شدند اقتصادی کرد اما سبب افزایش خواب سرمایه و قیمت تمام شده محصولات نهایی، همچنین کندی روند انتقال فناوری ها به داخل شد. رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران، بزرگ ترین رقیب فعالان این صنعت را ترکیه برشمرد و افزود: اکنون قیمت تولیدات ایران 30 درصد بیش از محصولات ترکیه ای تمام می شود و جبران آن جز با حمایت های دولتی امکانپذیر نیست. وی اضافه کرد: دولت می‌تواند در شرایط کنونی، با اعمال برخی سیاست ها از جمله معافیت های مالیاتی و کاهش هزینه بیمه تامین اجتماعی، واگذاری بررسی اهلیت تولیدکنندگان واقعی این صنف به تشکل ها و تقبل اعمال استانداردهای بین المللی برای حضور در بازارهای منطقه، به یاری این صنعت بشتابد. * اشتغال 50 هزار نفری صنعت آسانسور/ افزایش 250 درصدی قیمت ها رییس اتحادیه کشور آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته نیز در این نشست از تقاضای سالیانه 25 هزار دستگاهی آسانسور در کشور خبر داد و افزود: صنعت آسانسور اکنون فقط با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت می کند و ظرفیت خالی تولید سالیانه 50 هزار دستگاه در آن وجود دارد. عباس ابریشمی به اشتغال 50 هزار نفری این صنعت در کشور اشاره کرد که یک چهارم اشتغالزایی صنعت خودرو است و گفت: اگر یک دهم صنعت خودرو به صنعت آسانسور توجه شود، می تواند در تولید، صادرات و خدمات پس از فروش حرف نخست را در منطقه بزند. وی اضافه کرد: اکنون بجز یک تا 2 قلم از کالاهای مربوط به آسانسورهای کم ارتفاع و به اصطلاح «تا هفت توقف»، همه اقلام و تجهیزات در داخل تولید می شود که خودکفایی 100 درصدی در این زمینه با انجام سرمایه گذاری های جدید و حمایت های دولت امکانپذیر است. ابریشمی با اعلام اینکه 750 هزار دستگاه آسانسور فعال در کشور وجود دارد، تصریح کرد: بیش از 95 درصد آسانسورهای کشور به دلیل منقضی شدن گواهی های استاندارد آنها پس از یک سال، استاندارد نیست. رئیس اتحادیه کشوری آسانسور خواستار آن شد که دولت به جای مشوق های صادراتی، هزینه شرکت در نمایشگاه های منطقه ای را متقبل شود، همچنین با پرداخت هزینه های استانداردسازی بین المللی قطعات به یاری فعالان این صنعت بشتابد. وی گفت: استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران در سایر کشورها قابل پذیرش نیست و تولیدکنندگان در این زمینه ناچار به اخذ استانداردهای بین المللی اند که هزینه های گزافی بر تولیدکنندگان و صادرکنندگان تحمیل می کند. ابریشمی در ادامه با اشاره به اینکه در یک سال گذشته متوسط قیمت انواع آسانسور در کشور به دلیل مشکلات ارزی و افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش 250 درصدی را تجربه کرده است، اظهار داشت: افزایش قیمت های بی رویه نه توسط تولیدکنندگان واقعی، بلکه توسط دلالان و واسطه هایی که اجناس و مواد اولیه را خریداری، دپو و با قیمت های بالاتر می فروختند، اعمال شد و در این زمینه با هماهنگی دادستانی در 2 مرحله به متخلفان اخطار داده شد.

جزئیات
مرگ مالک ۵۶ ساله سنندجی در هنگام سرویس

مرگ مالک ۵۶ ساله سنندجی در هنگام سرویس

16 اردیبهشت1398

بی‌احتیاطی، مرد 56 ساله سنندجی را به کام مرگ کشاند. سهیل فضل‌وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: عصر یکشنبه خبر گیرکردن یک شهروند در داخل آسانسور از طریق سامانه 125 به این سازمان اطلاع داده شد. وی عنوان کرد: بلافاصله نیروهای عملیاتی این سازمان به محل حادثه واقع در شهرک زاگرس اعزام شدند که متاسفانه در این حادثه یک مرد 56 ساله با بی‌احتیاطی کامل اقدام به روغن‌کاری آسانسور می‌کند. فضل وزیری اعلام کرد: به دلیل عدم قطع برق آسانسور و فشار دادن کلید آسانسور در طبقات پایین‌تر این فرد بین تسمه آسانسور گیر می‌کند و به طبقات پایین‌تر سقوط می‌کند. وی اعلام کرد: متاسفانه این فرد به دلیل این بی‌احتیاطی جان خود را از دست داد. فضل‌ وزیری از شهروندان درخواست کرد:  تعمیر آسانسور فقط باید توسط شرکت‌های مجاز صورت گیرد و شهروندان به هیچ وجه نباید بصورت خودسرانه اقدام به تعمیر و روغن‌کاری آسانسور کنند

جزئیات
مسئولیت آسانسورهای فروخته شده

مسئولیت آسانسورهای فروخته شده

31 فروردین1398

اطلاعیه مهم سندیکای آسانسور و پله برقی قابل توجه افراد حقیقی ، حقوقی ، مالکان  ، استفاده کنندگان ، مدیران و هیئت مدیره ساختمانهای اداری و تجاری ، مسکونی ، صنعتی ، بیمارستانی و غیره به اطلاع میرساند ؛ به علت بوجود آمدن حوادث ناگوار در بهره برداری از آسانسورهایی که فاقد ایمنی کامل میباشند ، انجام موارد ذیل اجباری و لازم الاجرا میباشد : شرکت های فروشنده آسانسور تا زمانی مسئولیت آسانسور های فروخته شده را عهده دار خواهند بود که مالکان یا استفاده کنندگان ،قرارداد معتبر سرویس و نگهداری با شرکت فروشنده آسانسور عضو سندیکا و دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت ، معدن و تجارت منعقد نمایند . در خصوص آسانسورهایکه بیش از سه سال از زمان بهره برداری آنها میگذرد ، ضروری است که توسط شرکت های فروشنده عضو سندیکا و طی قرارداد جداگانه ای نسبت به جنرال سرویس آسانسورهای مذکور اقدام شده و گواهی استاندارد ادواری آنها اخذ گردد و این امر به صورت سالیانه لازم الاجرا میباشد . بدیهی است اجرای این فراخوان از مورخ اول اردیبهشت ماه سال 1398 به مدت سه ماه اعلام میگردد . چنانچه از سوی مالکان ، مدیران و استفاده کنددگان اقدام جدی صورت نپذیرد و باعث بوجود آمدن هرگونه حوادث مالی یا جانی گردد ، مسئولیت قانونی حادث به عهده آنها خواهد بود . این اطلاعیه به منزله اخطار قانونی قلمداد شده که در مراجع قضایی قابل استناد خواهد بود .

جزئیات
منتظر فاجعه در مورد آسانسورهای تهران هستیم

منتظر فاجعه در مورد آسانسورهای تهران هستیم

30 بهمن1396

محمدرضا ظهره‌وندی عضو هیئت رئیسه سندیکای آسانسور و پله برقی ایران در خصوص افزایش ناگهانی قیمت آسانسور، پله برقی و قطعات یدکی آن گفت: این افزایش قیمت طبیعی است زیرا این وسایل عمدتا وارداتی هستند و وقتی دلار افزایش پیدا کند ما هم مجبور به افزایش قیمت هستیم. وی ادامه داد: در ابتدا انتظار داشتیم که این افزایش قیمت ارز حباب و به صورت موقتی باشد اما با پایداری قیمت دلار در مدار 4 هزار 600 تومان مجبور به افزایش قیمت شدیم. در آسانسور 65درصد قطعات وارداتی است و در پله برقی تمام اجزاء آن. به طور مثال در یک ماه اخیر که نوسان بازار ارز شروع شد ریل آسانسور از 470 هزار تومان به 630 هزار تومان رسید و یا موتور کشنده در برند‌های مختلف 30 درصد افزایش قیمت داشته است. وی ادامه داد: در سندیکا کمیسیون حل اختلاف وجود دارد و از اول امسال تاکنون به 400 مورد رسیدگی کرده است اما در پرونده‌های اخیر بیشتر اختلاف بر سر قیمت‌ها بوده به طوری‌که شرکت نصاب آسانسور با فاکتور و سند بیان می‌کند که قیمت‌ها به میزان زیادی افزایش پیدا کرده و کارفرما بایستی مبلغی بیش از عدد مندرج در قرارداد پرداخت کند. وی در خصوص وضعیت امنیتی آسانسورهای شهر تهران گفت: پس از سقوط آسانسور دانشگاه امیرکبیر، جامعه نسبت به ایمنی آسانسور حساس شد و همان موقع ما از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم که سندیکا حاضر است به صورت رایگان آسانسورهای شهر تهران را بازدید کند اما در این 6 ماه کمتر از 10 واحد دولتی و خصوصی به ما مراجعه کردند. ظهره‌وندی افزود: اکنون گواهی استاندارد که برای آسانسور ساختمان‌های جدید صادر می‌شود یک سال اعتبار دارد و در مورد پله برقی هنوز هیچ استانداردی تعریف نشده اما با شرایطی که امروز آسانسورهای شهر تهران در بخش ترمز، قفل و سیم دارند 80 درصد آنها به خصوص در ساختمان‌های دولتی از ایمنی لازم برخوردار نیستند و هر لحظه امکان بروز فاجعه وجود دارد.

جزئیات
مبارزه با مهر فروشی

مبارزه با مهر فروشی

31 شهریور1394

اعضای سندیکا برای مبارزه با مهرفروشی کمک کنند به گزارش خبرنگار سندیکای آسانسور، مهندس زهره وندی درنشست کارگروه کنترل ونظارت سندیکای صنایع آسانسوروپله برقی ایران، با بیان این مطلب درمورد پدیده مهرفروشی وعلل آن تصریح کرد: یکی ازمواردی که باید به آن اشاره شود این است که چهره مهرفروش ها عوض شده است، یعنی امروزه با شرکت هایی برخورد می کنیم که شاید بالای ۲۰ سال سابقه دارند اما بعضا در همین ۶ یا ۷ ماه اخیر مهرفروشی داشته اند . کسانی که شاید اعتبار زیادی هم دارند و معمولا دلایل این کار زشت را ناآگاهی توصیف می کنند و گاهی هم به مشکلات اقتصادی اشاره دارند. ممکن است بگویید که ناآگاهی نیست اما دربعد اقتصادی مورد مهم،ضرر بیش تر است نه سود بیش تر. وی افزود: مهرفروشی برای آنهایی که مشکل اقتصادی داشته اند دقیقا مانند کسی است که متاسفانه نزول گرفته و شاید در ابتدای راه پول خوبی نصیبش شده باشد اما وقتی قرار است آن را پس بدهد ضرر زیادی خواهد داشت.باتوجه به این که قرار است از ۶ ماه آینده مالیات محاسبه گردد بنابراین برای مهرفروشان مشکل دارایی پیش می آید، آنها لیست همه استانداردها را خارج کرده و یکی یکی بررسی می کنند و شرکتی که از روی ناآگاهی مهرفورشی کرده و یا در ابتدای راه به زعم درآمد بیش تر این کار زشت و شوم را انجام داده کم کم متوجه می شود که با دست خودش تمام سرمایه اش را تا مرز نابودی پیش برده است. یکی از حضار در جلسه به این مورد ایرادی وارد کرد و گفت: افراد بسیاری را می شناسم که تنها از همین راه نزدیک به یک میلیارد تومان سود خالص داشته اند اما خیلی کمتر از من که هرگز این کار را انجام نداده ام ، مالیات داده اند. اگر امکان دارد یک راه حل عنوان کنید نه این که تنها به ذکر دلایل این پدیده شوم بپردازید. مهندس زهره وندی درادامه افزود: این چرخه معیوب است و هر چقدر که تکرار شود بیش تر باعث کاهش قیمت ها خواهد شد. در این جلسه مهم باید به چند موضوع اساسی بپردازیم. اول این که راهکارهای پیشگیری از پدیده شوم مهرفروشی را بررسی کنیم، دوم این که راهکارههای برخورد با افراد خاطی بررسی شود، موضوع سوم طلب همکاری همه دوستان و اعضای سندیکا است. نباید انتظار داشته باشید که سندیکا با این افراد محدود بتواند در عرصه مبارزه با مهرفروشی تلاش آنچنانی داشته باشد. در سندیکا در این مورد زمان بسیار زیادی صرف شده و تلاش زیادی صورت گرفته است. افراد حاضر در کمیته مهرفروشی خارج از ساعات اداری و در زمان هایی که حتی فراتر از ساعات کاری شخصی خودشان است در این زمینه وقت گذاشته و تلاش می کنند. در این عرصه وقت زیادی صرف می شود ولی نیرو خیلی کم داریم. حجم کار هم خیلی بالا است، توجه کنید که در ۹ ماه اول حدود ۲۲ هزار مورد وجود داشته است. کنترل این ۲۲ هزار مورد و قرارداد منعقد شده ، شوخی نیست. ازهمه شما در این جلسه و جلسات مشابه خواهش می کنیم که به سندیکا کمک کنید و در بند ۳ نهایت همکاری را داشته باشید. وی افزود: یکی از راهکارهای مهم این است که نام شرکت های آسانسوری را در پروانه های ساختمانی وارد کنیم، با شهرداری جلسات متعددی را پشت سر گذاشته ایم و دوم این است که برای شرکت ها حد قایل شویم و قانونی گذاشته شود که از مرز خاصی به بعد شرکت ها حتما کنترل شوند. از طرفی قراربراین شد که فرم هایی تشکیل شود تا سندیکا ازطریق همین فرم ها شرکت هایی را که در حال عقد قرارداد هستند و پروانه طراحی و مونتاژ دارند زیر نظر داشته باشد اما همه این موارد در حد پیشنهاد بوده و هنوز قطعیت پیدا نکرده است و در حال بررسی است.

جزئیات
عدم اجرای کارهای اجرتی

عدم اجرای کارهای اجرتی

25 مهر1394

عدم اجرای کارهای اجرتی پانزدهمین جلسه هیئت مدیره و بازرسین دوره هشتم سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته روز یکشنبه ۱۹ مهر ماه در محل سندیکا تشکیل شد. در این جلسه پس از بحث و بررسی ماده یک شیوه نامه جدید صدور و تمدید پروانه واحدهای طراحی و مونتاژ آسانسور، هیئت مدیره سندیکا تأکید نمود که شرکتهای دارای پروانه طراحی و مونتاژ می بایستی از انعقاد قرارداد و پذیرش و اجرای کارهای اجرتی خودداری نمایند . جهت مزید اطلاع ، ماده یک شیوه نامه جدید صدور پروانه واحدهای طراحی و مونتاژ آسانسور به شرح ذیل است: ماده یک: حوزه های فعالیت واحد های طراحی و مونتاژ آسانسور مجموعه خدمات و عملیات طراحی، محاسبه، تدارک و تامین قطعات و اجزا، نصب و راه اندازی کامل آسانسور در محل و خدمات پس از فروش را در بر می گیرد. انجامفعالیت های ذکر شده در صلاحیت واحدهای دارنده پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور می باشد و واحدهایی کهدارای پروانه بهره برداری صنعتی در زمینه تولید قطعات و اجزا آسانسور، و یا دارای جواز کسب در زمینه عرضه اقلام یاد شده هستند، مجاز به انجام فعالیت در رابطه با طراحی، مونتاژ و نصب آسانسور نمی باشد و چنانچه اینگونه واحدها و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی بخواهند در این زمینه فعالیت نمایند ضرورتاً می بایست نسبت به اخذ پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور، مطابق ضوابط این شیوه نامه، اقدام نمایند. همچنین در جلسه پانزدهم هیئت مدیره و بازرسین سندیکا با تمدید پروانه چند شرکت و پذیرش درخواست عضویت شرکت های متقاضی نیز موافقت گردید. بسمه تعالی اعضای محترم سندیکا با سلام و احترام بدینوسیله به اطلاع کلیه همکاران و شاغلین محترم صنعت آسانسور و پله برقی می رساند، همانطور که استحضار دارید در شیوه نامه صدور پروانه طراحی و مونتاژ و ماده یک آن و همچنین پروانه های طراحی و مونتاژ صادره صراحتاً قید گردید: "حوزه فعالیت واحدهای طراحی و مونتاژ، مجموعه خدمات، عملیات، طراحی، محاسبه، تدارک و تأمین قطعات و اجزاء و نصب و راه اندازی کامل آسانسور در محل و خدمات پس از فروش را در بر می گیرد." متأسفانه شاهد تفسیر اشتباه موضوع پروانه طراحی و مونتاژ از جانب برخی همکاران هستیم که به صورت اجرتی، صرفاً اقدام به نصب و راه اندازی آسانسور نموده و تدارک، تهیه و خرید قطعات توسط مالک ساختمان صورت می پذیرد که این روش باعث بی اعتمادی سایر سازندگان ساختمان ها به صنعت آسانسور و افت کیفی کارهای اجرائی و در بسیاری از موارد به دلیل عدم پشتیبانی مناسب جهت رفع عیب قطعات معیوب تأمین شده توسط مالک ساختمان، باعث بروز مشکلاتی برای بهره برداران گردیده و ضمن تحمیل ضرر و زیان مالی و جانی گاهاً جبران ناپذیر به بهره برداران، باعث بی اعتمادی مضاعف جامعه به این صنعت و زحمت کشان آن و نهایتاً افت شخصیت حرفه ای و کاری شاغلین محترم این صنعت می گردد. لذا یادآوری می گردد، با توجه به درخواست اعضای محترم سندیکا و علی رغم تذکرات مکرر شفاهی گذشته، از تاریخ ابلاغ این اطلاعیه بایستی دارندگان پروانه، مطابق ضوابط آن اقدام به طراحی، فروش، نصب و راه اندازی آسانسور نمایند و اجرای کار به صورت اجرتی تخلف صنفی محسوب شده و با خاطیان در چهارچوب ظوابط شیوه نامه رفتار خواهد شد. امیدواریم با همکاری و هماهنگی اعضای محترم، شاهد پیشرفت روز افزون صنعت آسانسور و پله برقی کشور عزیزمان ایران باشیم.

جزئیات
پلمپ آسانسورهای مسکن مهر

پلمپ آسانسورهای مسکن مهر

5 اسفند1397

به گزارش خبرگزاری مهر، محمودرضا نیازی اظهار داشت: آسانسورهای برقی مورد استفاده در تمامی ساختمان ها از جمله ساختمان‌های شخصی، مکان‌های عمومی، بیمارستان‌ها، دستگاه های دولتی و ... بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد مشمول مقررات استاندارد اجباری است. وی افزود: یکی از الزامات صدور پروانه پایان کار ساختمان‌های دارای آسانسور از سوی شهرداری ها، ارائه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور صادرشده توسط اداره کل استاندارد استان از سوی بهره برداران و مالکان به شهرداری های مناطق مربوطه مربوطه است و در صورت عدم ارائه تاییدیه استاندارد آسانسور، پروانه پایان کار ساختمان از سوی شهرداری صادر نمی شود. مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص استانداردسازی آسانسورهای مسکن های مهر و مجتمع های مسکونی استان کرمانشاه از طریق دادستانی به هیئت مدیر این مجتمع‌ها و ملزم به استانداردسازی آسانسورهای خود شدند. نیازی ادامه داد: به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، از طریق مراجع قضایی هیئت مدیره تعاونی های مسکن مهر ملزم به خاموش کردن آسانسورهای این مجتمع ها تا زمان دریافت تاییدیه ایمنی شدند که طی بازرسی های میدانی انجام شده به دلیل استفاده برخی از ساکنین این مجتمع ها از آسانسورهای منصوبه، در راستای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان مجتمع ۱۷۳ واحدی فرهنگ شهرستان سنقر با حکم دادستانی شهرستان‌ سنقر تا زمان اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور پلمب شد که متعاقب آن فرایند استانداردسازی آسانسورهای این مجتمع در حال انجام است. وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری قریب ۴۵۰ تاییدیه ایمنی و استاندارد مربوط به آسانسورهای استان از سوی این اداره‌کل صادر شده است، ادامه داد: اعتبار گواهینامه‌های ایمنی و کیفیت آسانسور یک‌ساله است و در طول مدت اعتبار گواهینامه، انجام سرویس و نگهداری آسانسور الزامی بوده و بهره برداران می بایستی با شرکت های مجاز تایید صلاحیت شده جهت انجام امور مربوطه قرارداد منعقد کنند. به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، بازرسی‌های سالانه و اخذ گواهی ادواری برای آسانسورهای منصوبه در تمام ساختمان‌ها اجباری بوده و در صورت عدم دریافت گواهینامه ایمنی، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و بهره برداران این ساختمان ها است.

جزئیات
ساخت سریعترین آسانسور جهان

ساخت سریعترین آسانسور جهان

5 اسفند1397

شرکت بزرگ صنعتی ژاپنی هیتاچی اعلام کرد سریع ترین آسانسور جهان را ساخته است که می تواند 94 طبقه را در 43 ثانیه طی کند. به گزارش واحد مرکزی خبر، این مدل جدید که سرعتی برابر با 72 ساعت در کیلومتر یا ( 1200 متر بر دقیقه) دارد سریعتر از آسانسور برج تایوان است که سرعتی رکورد دارد. سرعت آسانسور این برج 60 کیلومتر در ساعت است . این گروه ژاپنی توضیح می دهد برای ساخت آسانسوری با این سرعت از جمله قدرت موتورها را افزایش و وزن کابین ها را کاهش داده است . تکنیک های ثابت سازی برای جلوگیری از تکان ها نیز بهبود یافته است. دو نمونه از این آسانسور پرسرعت هنوز در مرحله آزمایشی است و قرار است سال 2016 در یک آسمانخراش چینی 530 متری ( 111 طبقه ای ) نصب شود. به گزارش خبرگزاری روماندی نیوز ، بنابراعلام هیتاچی ، بازار آسمانخراش ها در چین 60 درصد آسانسورهای سریع را به خود جذب می کند. گروه های ژاپنی در ساخت آسانسورهایی که دیگر بالابرنده های ساده نیستند بسیار مشارکت دارد اما آسانسورهای پیشرفته واقعی با سامانه های الکترونیکی بیش از پیش پیچیده ای مدیریت می شوند. هیتاچی کار تولید آسانسورها را برای آسمانخراش ها در سال 1968 با سرعتی که در آن دوره 300 متر بر دقیقه ( 18 کیلومتر در ساعت) برای تجهیز یکی از نخستین ساختمان های بلند مرتبه توکیو در مرکز پایتخت آغاز کرده بود. به تازگی ، این گروه به یک برج تحقیقات و توسعه آسانسورها به بلنی 213 متر مجهز شده ست که بلندترین برج ها از این نوع در جهان است . علاوه بر هیتاچی ، گروه های ژاپنی توشیبا و میتسوبیشی الکتریک نیز به سبب آسانسورهای خود شهرت دارند

جزئیات